Her kan du søke på mine artikler og koblinger

Tuesday 3 September 2013

Mixed media

 
 
Jeg har laget et enkelt Mixed Media kort.
Bakgrunnen har jeg laget selv med Yes paste, overlays/sjablonger og stempel.
Teknikken er veldig enkel. Først så smører man på et tynt lag med Yes paste på et ark, legger sjablongen nedi dette og smører på mere paste. Deretter tar man bort sjablongen og stempler med stempel (uten pigment på) nedi det hele. Jeg lar det tørke over natten.
 
På dette kortet så har jeg brukt Tim Holtz dies og trykt ut i papp og grunnen det med Gesso.
Bakgrunnen er malt/behandlet med Gesso som jeg har blandet med Distresse Ink, Perfect Pearls. glitter, vannmaling... egentlig alt som kan sette farge på Gessoen. Når jeg "maler" så er det ofte med fingrene. Neste steg er og montere på stæsjet man vil ha og male dette.
 

 
 
Fuglen og de små tusenfryd blomstene har jeg støpt selv. Når man holder på med Mixed Media så er det det samme hvilken farge det er på stæsjet, det skal males uansett. Så når jeg handler så ser jeg ikke bare på farger, men også på form og om det kan passe inn i et av prosjektene mine. Er ofte mye spennende på salg.
 
 
DT innlegg for ScrappaLoss
 
 
 
 

1 comment:

  1. Spennende med noe annerledes og nytt. Likte veldig godt fargen du har brukt. Er veldig glad i lilla :)

    ReplyDelete